Gi en donasjon (Les mer...) Donér via PayPal eller kredittkort ved å klikke på knappen under.

Årsinntekt 2010: 114,085,61,-

Skrevet av Sindre | 31. desember, 2010

Det begynner å ligne butikk…

I 2010 tjente jeg kr. 114,085,61,- på Glabladet. Det er en dobling av året før, som var en dobling av året før der igjen. Hvis denne trenden fortsetter i 2011, begynner det ikke bare å ligne «butikk», men også normal årslønn for folk flest. (Begynner å ligne – vel å merke!)

Ikke bare tror jeg trenden fortsetter, men jeg tror faktisk den kan skyte enda mer i taket. Til tross for et forholdsvis godt resultat i 2010, føler jeg ikke at jeg har ytt mitt fulle potensial inntektsmessig. Jeg har jobbet lite med direkte inntektsbringende aktiviteter. Jeg har jobbet en god del på andre prosjekter som på sikt vil være enda mer inntektsbringende. Derfor kommer årsinntekten for neste år til å involvere mer enn bare inntekten fra Glabladet. Men det er jo på tide uansett. Det har tatt lang tid å tjene penger på «blogging» (eller som følge av bloggen) – i hvert fall så mye som nå. («Mye»). Det er ikke den mest effektive måten å tjene penger på nettet på (for folk flest, inkludert meg), men bloggen er likevel gull verdt å ha som en kanal til markedsføring for meg selv og mine fremtidige tjenester. Det har jo funket sinnssykt bra så langt, til tross for at jeg ikke har et fullstendig oppsett enda.

Regnskapstallet er nøyaktig, men takket være at en del av inntektene kommer inn via PayPal har jeg ikke anledning til å gå inn i detaljer på hvor hver eneste inntekt har kommet fra akkurat nå. Derfor gir jeg bare en «ca.-skisse»:

  • Konsulentarbeid: 45,000,- (div. oppdrag og tjenester av variert slag)
  • Annonsører/sponsorer: 40,000,- (inkl. priv. annonsører samt AdSense)
  • Affiliateprovisjoner: 28,000,- (div. affiliateprogrammer samt TradeDoubler)
  • Donasjoner: 1-2,000,- (snille folk som syns jeg gjør en god jobb)

Jeg ville nå bare gi dere denne oppdateringen. Inntektsrapportene er alltid etterspurte, så denne gangen slo jeg til med min første årsinntektsrapport. Jeg vil påstå det lett kunne ha vært nærmere 200,000,- hvis jeg hadde hatt fullt fokus på inntektsbringende aktiviteter. Kanskje enda mer(!)! Bare vent… :)

Jeg startet denne bloggen delvis for å sette et eksempel og dele mine erfaringer underveis med andre. Det er derfor jeg skriver disse innleggene. Jeg håper det inspirerer til å se at det er muligheter. Det går an å tjene penger på internett. Jeg kommer til å fortsette med disse rapportene – også når mine inntekter begynner å omfatte mer enn bare Glabladet, fordi det fortsatt kommer til å være inntekter fra internett. Det er den eneste måten jeg kan tenke meg å noensinne jobbe på. Jeg får bare håpe at ingen solstormer eller gammaglimt slår ut all teknologi i løpet av min levetid. Det ville vært dumt…

Godt nyttår alle sammen. Feir som om det er den siste dagen – verden går jo uansett under i 2012. :lol:

Tusen takk for all støtte dere har vist i 2010. Sammen skal vi nå nye høyder i 2011. Jeg gleder meg allerede – men akkurat nå gleder jeg meg mest til å kle meg ut som Neo fra The Matrix på nyttårsfesten i kveld. :cool:

There is no spoon!


| | Send til en venn Send til en venn | Skriv ut Skriv ut

Hvis du ble inspirert av dette gratis innlegget og ønsker å vise din takknemlighet med en donasjon, klikk på PayPal-knappen til venstre.

Dette innlegget ble publisert av Sindre på fredag 31. desember 2010 klokken 13:58 i kategoriene: Blogging, Business, Generelt, Inspirasjon, Internettmarkedsføring, Jobb & Karriere, Penger, Produktivitet, Selvutvikling, Suksess,

LESERNE MENER:
55 kommentarer så langt

31.12.10

Haha… tror jeg har sett Matrix filmen hundre ganger (den første da). Vi hadde «se filmen mange ganger» som en sport på den tiden da den kom ut, da jeg og mine venner var på LAN. Å alltid se den filmen så mye som det bare gikk…

Skal du ha på deg brunkrem og hele greia da?

Uansett, grats til over hundretusen i inntekt! Da snakker vi netto eller? Uansett er det jo et ganske pent beløp!

Jeg har ikke fult like mye inn, blir vel litt over 6 000 kroner i 2010 på mine nettprosjekt men så har jeg full jobb ved siden av også. 2011 blir det nok mer for meg dog, har utbetaling fra både adsense og amazon på vei som ikke blir bokført før i 2011 :)

Godt nytt år Sindre!

2. Sindre
31.12.10

Hehe, Neo er ganske bleik, noe som passer meg bra. Dog skal jeg prøve å fikse noe brunkrem neste gang jeg kjører Jack Sparrow-look (etter erfaringer fra forrige Halloween). Ang. inntekt snakker vi totalbeløp. Godt nyttår! :)

31.12.10

Gratulerer med dobling av inntekt og måtte du få et godt og inntektsbringende Nyttår :-)

31.12.10

Gratulerer så mye med et godt år Sindre :-) Ser for meg at dette egentlig bare er starten, men det har i alle fall vært en veldig god start. Blir spennende å følge deg og dine prosjekter gjennom 2011 også!

Ha en flott nyttårsfeiring i kveld :D

5. Stian
31.12.10

Gratulerer med doblingen Sindre :-) 114.000,- i året er mye penger å tjene på blogging, men skulle tro det er litt knapt å leve av. Hvordan får du ting til å gå rundt? :) Bor du gratis?

6. Anders
31.12.10

Inspirerende og morsomt at det er mulig å tjene slik beløp og mer til på blogging! Ser frem til å se og høre om ditt nye prosjekt – snart kan du kanskje rapportere inntektstall fra et helt «konsern» :)

7. Anders
31.12.10

Godt Nyttår til alle forresten !

8. Sindre
01.01.11

@Stian: Nei, jeg bor ikke gratis. Men det hjelper at jeg ikke er en person som bruker penger på impuls i øst og vest hele tiden. Jeg får det merkelig nok til å gå rundt. :)

@Anders: Hehe, skal ikke utelukke det! ;)

Godt nyttår igjen, folkens!!

01.01.11

Gratulerer med kjempeinntekt på blogging og bloggrelaterte aktiviteter. Er inspirerende at det går ann å dra inn såpass. Samtidig har det ikke bevist at det er mulig å leve på blogging i Norge, når du etter 3-4 år har en så beskjeden inntekt på bloggingen din. Jeg kunne ikke levd av det alene, bare i boutgifter har jeg mer i utgifter enn totalinntekten din og da bor jeg verken dyrt eller luksøriøst (huslån og husleie).

Har du ikke mye tid til overs der du kunne brukt på annen type inntjening?

10. Eva
01.01.11

Gratulerer Sindre! ~Fordi du har fortjent det~

11. Sindre
01.01.11

@Christer: Jeg kunne enkelt ha tjent mer hvis jeg kun fokuserte på inntektsbringende aktiviteter. Like før jul kunne jeg f.eks. dradd inn drøye 10,000,- hvis jeg valgte å fokusere på et prosjekt jeg slo fra meg. Jeg gjør ikke hva som helst for å tjene penger og bruker mesteparten av tiden jeg har til overs til å pønske ut/jobbe med best mulig metoder for å tjene mer penger på sikt. Hvis jeg skulle benyttet meg av hver eneste mulighet jeg hadde til å tjene penger i øyeblikket, ville jeg blitt fanget i en sirkel som ville gjort meg ute av stand til å tjene mer på sikt. Det ville vært en dum måte å jobbe på, fremfor den smarte måten som jeg skal jobbe på. Planen min er å tjene så mye som mulig ved å jobbe så lite som mulig. Dette skal ikke gå på bekostning av kvalitet og verdi, så jeg skal jobbe så mye som nødvendig for å nå mine mål. Men jeg vil selvfølgelig ikke jobbe mer enn det.

Grunnen til at det går litt tregt noen ganger er fordi noen ganger er man nødt til å ta de «øyeblikket»-jobbene og skifte fokuset totalt. Det går litt i rykk og napp. En inspirerende idé jeg får dag 1 er ikke nødvendigvis like inspirerende dag 2, og da kan det gå tregere å gjennomføre den idéen. Spesielt hvis man må skifte fokus midt i en inspirerende idé. Utenombloggiske hendelser kan også spille inn. Uansett, dette ble mye babling. Jeg har i hvert fall noe på gang nå som kommer snart. :)

Ang. dine påstander om at dette ikke beviser bla bla bla, er det nettopp det. En påstand. Din mening. Jeg VET at det er mulig, fordi jeg gjør det. Men jeg tar det med ro. Jeg har ikke hastverk. Jeg trenger ikke bevise noe for deg eller noen andre, når hver celle i kroppen min VET at det er mulig. Jeg chiller. Hvis jeg MÅ tjene noe, gjør jeg det. Det er ikke verre en det mest basic’e prinsippet i Law of Attraction.

Slik inntektsdobling hvert år er utrolig bra. Det er nesten ingen tradisjonelle forretningsmodeller som kan gå i pluss og atpåtil doble årlige inntekter så kjapt. Utgiftene er minimale. Dette er en av de mest geniale måtene å drive business på. Det «skal» gjerne gå i dette tempoet. Hvis man får en storgevinst rett opp i fanget setter man ikke like stor pris på den. Da blir man som regel glad i øyeblikket, men også dum og lat. Og vips, så er formuen borte. Men når det vokser jevnt og stabilt som i mitt tilfelle, lærer man å sette mer og mer pris på det når det kommer. Man husker alltid hvordan det var da man var ny og inntektene var minimale. Dette er den beste og mest naturlige måten å lære noe på.

Chill, dude! :cool:

02.01.11

Bra du tenker langsiktig Sindre, ønsker du å leve av web-business så må man faktisk det. Så greier du en dobling av 2010 inntekten i år er det kjempebra :-)

13. Thomas
03.01.11

VOE tjente 120.000 i desember, kanskje du skulle bytte ut bildene av matretter med bilder av klær?

14. Sindre
03.01.11

Tja, jeg kan jo legge ut en artikkel med et bilde av min Matrix-outfit fra nyttårsaften, men jeg tviler på jeg drar inn 120K av akkurat det. :)

Angående VOE leste jeg det samme som deg, og at hun «gir seg». Det er vel nok et markedsføringsstunt tilsvarende det jeg parodierte da jeg «la ned» i november 2009.

15. Thomas
03.01.11

Nope, hun gir seg faktisk… blir sikkert å se i reklamefilmer ol.

16. Christer
04.01.11

Nei Sindre, det er ikke en påstand. Det er et faktum (i følge dine uttalelser) at du ikke har tjent mer enn 114 000 i året på blogging. Det er under det som defineres at fattigdomsgrensen. Det er også et faktum at de aller fleste voksne mennesker i Norge ikke kunne levd på en slik inntekt hvis de ikke hadde andre ressusurser i bakhånd (oppspart formue, gratis bopel etc.)

Ikke missforstå, jeg ønsker deg alt vel, men det går ikke leve på en slik inntekt på sikt. Derfor har ikke DU overbevist meg om at det går ann å leve på blogging. Voe derimot, men kan alle klare det? Neppe tror jeg.

En annenting er ditt mål om å tjene mest mulig ved å gjøre minst mulig. Alle mine kompiser som tjener godt jobber veldig mye, minst like mye som en fulltidsjobb. Forskjellen er bare det at avkastningen på arbeidet gir mer enn vanlig lønn. Derfor tror jeg ikke du kan belage deg på å ligge på sofaen og skuffe inn penger, det er det bare fotballspillere, artister og Voe som kan gjøre (litt flåsete sagt).

Fint at du dobler deg hvert år, men hvor lenge kan du fortsette med det? Det er lettere å doble 50k enn 100k. Kanskje du klarer det i år og tjener 228k. Fortsatt langt unna en annstendig lønn. Klarer du derimot å doble det igjen snakker vi godt betalt. Men det blir vanskeligere og vanskeligere å doble seg for hvert år som går.

Til slutt vil jeg sette ting litt i perspektiv. Med lønnen jeg har i dag trenger jeg bare å jobbe 3,5 mnd for å få den årsinntekten du har. Da kan jeg ta meg ferie resten av året og likevel komme like godt ut som deg.

Chill :)

17. Sindre
04.01.11

@Christer: «Det går ikke an å leve på en slik inntekt på sikt.»

Hvem har sagt at dette er inntekten jeg slår meg til ro med? Dette er en dobling av året før, som var en dobling av året før der igjen. At det går an å tjene så mye penger på blogging uten så mange lesere som f.eks. Voe, er ganske utrolig. Jeg klyper meg fortsatt litt i armen når jeg virkelig tenker over det. Jeg har til og med tjent de pengene uten å jobbe så mye som jeg kunne ha gjort. Jeg kunne enkelt ha tjent mer, men alt dette var jeg inne på i mitt forrige tilsvar til deg.

Jeg har ikke skrevet dette innlegget for å bevise noe for noen, men den oppfatningen har du tydeligvis likevel. Jeg har skrevet dette innlegget for å vise hva som er mulig. Ikke hva som kan være mulig (jeg kunne «tjent» mye mer hvis jeg ville det), men hva som for meg, i 2010, var mulig. Jeg snakker om årsresultatet av alle de valgene jeg tok, og de valgene har aldri vært basert på å «tjene mest mulig for å overbevise Christer». :)

Til slutt vil jeg definere jobb: Når jeg sier jeg vil jobbe så lite som mulig, tenker jeg på de tingene som faktisk føles som en jobb. Jeg snakker ikke om å ligge på sofaen og se pengene renne inn på kontoen uten å ha gjort noe for det i utgangspunktet. Jeg kommer sannsynligvis til å jobbe hardt målt etter de fleste standarder, men når man «jobber» med noe man elsker, føles det ikke som en jobb. Men jeg la opp til den misforståelsen i forrige kommentar, da jeg ikke hadde tid til å forklare det noe nærmere.

18. Magnus II
04.01.11

Nei, 114k er ikke noe å overleve på for oss som har familie, hus, lån, bil og andre forpliktelser. Dersom dette er brutto, så er det jo desto mindre å leve av. Derfor handler det jo like mye om livssituasjon og hvor mye/lite man bruker/krever. Å klare å brøfø seg selv som sin egen arbeidsgiver er jo en stor verdi i seg selv. Å være en glad, optimistisk og fornøyd gutt til tross for «lav inntekt», er hyggelig lesning og samtidig et eksempel på at livets gleder ikke nødvendigvis bare handler om økonomi, forbruk og kjøpekraft.

19. Sindre
04.01.11

@Magnus: Jeg har ikke sagt noe sted at dette er noe å overleve på for absolutt alle som sitter «fint i det». Dette er noe Christer har diktet opp at jeg har prøvd å bevise.

Siden dere absolutt henger dere såpass opp i at «dette ikke går an å leve på» (for dere), hva med å se på det som en inspirasjon til noe man faktisk kan gjøre på si, uten å si opp sin vanlige jobb? Ja, det VIL selvfølgelig ta tid, men jeg er et levende bevis på at ting utvikler seg og blir bedre så lenge man ikke gir seg. Det er litt av grunnen til at noen overhodet kan presentere slike inntektstall på blogging uten å hete Voe eller Wulff. Der de fleste gir opp da de ser at det kreves arbeid og innsats for å tjene penger på blogging, har jeg nektet å gi meg. Og det begynner å gi resultater!

20. Eva
04.01.11

Hei Sindre

Synes fremdeles det er superflott at du har tjent så mye, og har gjort det så godt som du har de årene du har holdt på. Du har dine metoder, dine overbevisninger i fth. personlig utvikling/LOA (overbevisninger jeg også deler). Men at du tar sådan på vei over Christers uttalelser forbauser meg veldig. For det første oppfatter jeg det overhodet ikke som negativt eller kveulerende, men bare et synspunkt ut fra hvor Christer står. Og folk må jo ha lov å mene hva de vil, uansett om disse meninger samsvarer med dine eller ikke. Fortsett med å gjøre som du gjør, og ut fra dine prinsipper. Du er utrolig inspirerende!! :-) )

21. Sindre
04.01.11

Hei Eva! Du har rett og jeg tar litt selvkritikk for mine formuleringer i min opprinnelige kommentar nr. 17, til Christer. Jeg har derfor moderert kommentaren litt nå. Jeg så at det kunne virke som jeg «tok på vei» mer enn jeg egentlig gjør. Det går litt fort i svingene noen ganger, og jeg har ikke like mye fokus på (eller tid til) å skrive kommentarer like velformulert og forklarende som jeg skriver innleggene. Den kommentaren som står der oppe nå (nr. 17) er altså ikke identisk med den som fikk Eva til å kommentere her (bare sånn til orientering).

Jeg ønsker alle kommentatorer velkommen (selvfølgelig) og har ingen problemer med at folk har andre meninger enn meg (selvfølgelig). Men når man er midt i en diskusjon og føler for å forklare hvor man kommer fra, kan det virke litt mer intenst og kanskje til og med støtende, enn det egentlig er.

Christer og jeg får vel bare være enig om å være uenige. :)

06.01.11

Gratulerer. Dobler du inntekten hvert år, blir det mye penger etterhvert :)

23. Vidde
06.01.11

Kr 114.000 på bloggrelaterte ting er bra gjort :-) Selv hadde jeg riktignok aldri akseptert å tjene så lite på et år, da hadde jeg heller jobbet stumpen av meg i en drittjobb hvis jeg måtte. Men alle må finne sin egen vei :-)

Liker for øvrig tankegangen din om å tenke mer på inntektsmulighetene på sikt enn på hva du tjener her og nå :-)

Lykke til videre, Sindre.

24. picxx
07.01.11

3,6 mill. i 2015 ja ;) Hadde ikke vært så værst det? :D

25. Jens
07.01.11

Er dette netto eller brutto? Det blir ikke så mye igjen av dette hvis det skal trekkes skatt og moms av det.

26. JRE
08.01.11

betal skatt og moms med glede.. så slapp du den bekymringen også :)

@Jens; men det dobbelte året etterpå.. først da kan han bruke 3.6 mill.

27. Heidi
10.01.11

Du er inspirerende og jeg har lest dine innlegg over to år nå. Om du virkelig vil tjene penger på internett er dette ikke veien og gå. Du må prøve noe nytt, små affiliatesider er mye bedre. Jeg
har over 400 nettsider, halvparten er en fiasko, 40 % gjør det noenlunde bra og de siste 10 % drar inn mer i måneden enn du drar inn på et år. Sikkert ingen som tror på dette her, og ikke spør hvilke sider det gjelder heller ettersom det av åpenlyse grunner er idioti og oppgi. Dette er bare et tips om at det faktisk går an å tjene graps på nett om du finner noen bra nisjer.

28. Sindre
10.01.11

Takk for tipset, «Heidi». ;) Jeg er faktisk fullt klar over alt du sier (bortsett fra de detaljene om deg selv). Det at mesteparten av inntekten din stammer fra 10% av sidene samsvarer også med det jeg skrev i innlegget om 80/20-regelen.

29. Michal
11.01.11

Tenk å ha over 400 nettsider :o

12.01.11

Flott dette her Sindre. Det er mye likhetstrekk med det du driver med og det jeg driver med (ikke selve bloggen min, men spillingen ).

Når det er sagt vil jeg også gjerne hive meg kjapt på Eva her. Jeg tror på at man kommer lengre ved å være litt mer ydmyk. Jeg forstår veldig godt at man i en diskusjon kan bli litt krass, og kanskje er man også ironisk, men formuleringer som «men den oppfatningen har du tydeligvis likevel.» og «Dette er noe Christer har diktet opp at jeg har prøvd å bevise.» har en litt nedlatende tone.

Jeg tror på at du ikke mener å være nedlatende på noen som helst måte, men dette er bare et innspill. Det er som med alle andre innspill; Man kan ta dem til etterretning, eller la vær :)

31. Sindre
13.01.11

@Deltidspoker: Velkommen etter. Dette er en gammel diskusjon som alle andre er ferdige med, så jeg velger å late som jeg ikke leste det der… ;)

La meg bare si: Jeg er både enig og uenig med deg… For meg passer ikke din ordbruk om å «komme lenger» inn i denne situasjonen, fordi jeg er ikke opptatt av hva slags inntrykk andre har/får av meg, hva andre tror, etc… Jeg mener definitivt jeg er en ydmyk person, men det fremkommer selvsagt ikke like tydelig i alle sammenhenger. Du kan lese dette innlegget for mer info om hvor jeg står:

- Hva vil andre tro om deg?

13.01.11

Ja du får unnskylde at jeg ikke har orket å blande meg inn i den før ;)

Jeg skumleste artikkelen og den var forøvrig veldig bra skrevet. Det jeg beit meg merke i var «I stedet for å bekymre deg for hva andre tenker om deg, begynn å bekymre deg for hva du selv tenker om deg.», og vi følger nok det prinsippet veldig bra begge to. Forskjellen ligger vel bare i hva man selv tenker om seg selv ;)

Uansett, vi kan bare droppe dette, da det ikke har så fryktelig mye med dette innlegget å gjøre :) Lykke til videre!

33. Sindre
13.01.11

Exactly! Jeg tror vi er ganske like der! :)

Tusen takk forresten. Og i like måte til deg og pokerspillingen! :)

13.01.11

Takk takk, kanskje jeg skulle laget en «Årsinntekt 2010″, men det ville vært litt dårlig gjort ovenfor deg ;) + at jeg må passe meg for den store stygge ulven (les: Skattemyndighetene)

35. Sindre
13.01.11

Finner det morsomt at du først råder meg til å være ydmyk, for så å komme med den arrogante kommentaren der.

36. Eirik
13.01.11

Deltidspoker: Enig med Sindre. Etter mitt syn har Sindre belegg for å skrive det du utpeker som nedlatende tone. Det blir da faktisk som Sindre sier, morsomt, når du da selv kommer med den mest nedlatende tonen jeg har sett hittil i disse kommentarene.
Det er antageligvis ikke så lett for folk å sette seg inn i noe som ikke anngår dem, men dette angår Sindre. Her blir han angrepet for å være åpenhjertig og dele hver minste detalj om sine inntekter. At ikke Eva skjønner dette er helt utrolig.
Videre synes jeg det er feigt av Deltidspoker å komme med den nedlatende kommentaren «men det ville vært litt dårlig gjort ovenfor deg» og antyde at inntekten er så mye bedre enn Sindre’s, uten at du har baller nok til å si hva det er. Heller har du ikke baller til å innrapportere inntektene dine til skattemyndighetene, noe som i mitt syn gjør deg til en desto mer ynkelig unnasluntrer. Det er nesten så jeg vurderer å tipse skattemyndighetene om deg……..

37. Sindre
13.01.11

@Eirik: Takk for kommentaren! Jeg har den siste tiden blitt mer bevisst på dette med «bekreftelse» og at jeg ikke trenger å få det hele tiden. Men jeg kan ikke late som at det ikke var godt å høre fra noen som endelig så dette fra min side! :)

Når det er sagt, anser jeg Deltidspoker som en god «nettkompis» som jeg har blitt kjent med de siste månedene, selv om vi nok kan være uenig noen ganger. Så jeg oppfordrer ikke til å ta helt av her, ut ifra det du skrev på slutten… Må innrømme at akkurat nå har jeg en «kan vi ikke alle bare være venner?»-følelse! :P

38. Eva
13.01.11

@Eirik: Hvis du leser min kommentar igjen, vil du se at dét jeg reagerer på, er at Sindre reagerer så kraftig på Christers innlegg. Et innlegg som jeg ikke oppfattet som kritikk/angrep, men blott en meningstilkjennegivelse fra Christer. Har man en blogg og åpent forteller om ting, må man også tåle at andre oppfatter disse innlegg anderledes. Har ikke kommentert senere innlegg etter det.

Og i øvrig var min kommentar ment som en støtte til Sindre, siden jeg innbilder meg å vite hva Sindre er god for; En sterk, viis og intelligent fyr, som har all mulig grunn til å stå ved seg selv, og ikke la seg velte omkull av andres uttalelser! :)

God ide Sindre, med å heise “kan vi ikke alle bare være venner?”-flagget! :D

39. Eirik
13.01.11

Eva: Ok kult av deg å svare…….. Men jeg oppfatter Christer’s innlegg annerledes enn deg. Det kan også tenkes at du oppfattet Sindre’s reaksjon som kraftigere enn den var? Det viser bare at vi alle oppfatter ting forskjellig og alle kan ta feil over internett hvor vi ikke har kroppspråk, ansiktuttrykk, tonefall…….

Sindre: Nei, jeg kommer ikke til å legge meg mer opp i hvordan Deltidspoker opererer, det får bli hans sak. Jeg må bare reagere når jeg ser grov urettferdighet. Enten det er på nett eller det virkelige liv. Her synes jeg du har blitt behandlet dårlig av noen av de som uttaler seg. Det er mitt inntrykk.
Men jeg tror du sitter på solide nok baller til å utkonkurrere de fleste :) det har du jo bevist flere ganger allerede :) og det er en god egenskap å ta med seg videre. Uansett hva du fortsetter med.
Det skal bli spennende å følge deg videre Sindre, og se hva du kommer opp med :)

40. Sindre
13.01.11

@Eirik OG Eva: Hehe, det skal nok mer til enn noen krasse kommentarer for å vippe meg av pinnen. Takk igjen! Det skal bli spennende å følge meg selv videre, rett og slett fordi jeg vet hva planene mine er! ;)

41. Eva
13.01.11

«Det viser bare at vi alle oppfatter ting forskjellig og alle kan ta feil over internett hvor vi ikke har kroppspråk, ansiktuttrykk, tonefall…….»

Helt enig med deg Eirik! :D

42. Magnus II
13.01.11

Jo, alle kan godt være venner, men jeg synes det meste av Eiriks kommentar var på sin plass. I dette laget er jeg nok både gammel og konservativ, men jeg synes at regler, rettigheter og plikter (jfr. å betale skatt) er rammer som gjelder oss alle. Man kan være enig eller uenig i den gjeldende skattepolitikken, men å mene at man er hevet over å delta på dette spleiselaget, blir litt lavmål for meg. Jo, jeg vet at det er mange som snyter på skatten og at noen rasker til seg urettmessige trygdeordninger – men nettopp dette bidrar jo bare at vi andre må betale enda mer skatt.
Vi skryter av hverandre når vi gjør noe bra, og vi gleder oss over andres suksess. Venner (i en eller annen form) må også få lov til å si ifra når det er ting man ikke synes er helt OK.

14.01.11

Jeg tror kanskje jeg må avklare et par ting her :)

– Når det gjelder min nedlatende kommentar, var hele poenget at den skulle virke sånn nettopp på bakgrunn av det jeg skrev, men jeg hadde et håp om at det kom godt nok fram at det var fryktelig ironisk, derav smileyen «;)»

– Når det gjelder skatt kunne jeg skrevet verdens lengste innlegg. Her er ihvertfall fakta, som gjerne skulle vært på bordet FØR jeg ble angrepet og kalt skattesnylter :) :

Jeg fører opp alt av pokerinntekter på selvangivelsen min, og det er da opp til staten å bestemme om jeg skal skatte eller ikke. Hvis ingen av enkeltgevinstene mine er over 10 000,- (det er 28% skatt på slike gevinster) så må det vurderes om jeg driver næringsvirksomhet av spillingen min. Dette er ute av min kontroll. Det er dessverre blitt sånn at om man sier man spiller poker, så blir man ofte uglesett med en gang. Jeg føler vel strengt tatt at jeg og Sindre har veldig mye til felles her da han nok sliter med noe av det samme når han sier han er en «blogger».

Jeg, og mange andre pokerspillere, skulle GJERNE sett et bedre skattesystem. Hadde pokerspillere hatt muligheten til å føre opp inntektene som vanlig inntekt på selvangivelsen ville hvert fall alle jeg kjenner gjort dette, og staten fått inn mye mer skatt. Jeg poengterer igjen at JEG fører opp all min nettogevinst på selvangivelsen.

Jeg håper derfor at jeg kan bli spart for å bli kalt ynkelig unnasluntrer som ikke har baller! Jeg har i mine 25 år hatt vanlig deltidsjobb ved siden av skole fra jeg var 16, hatt sommerjobb hos flere firmaer og jobbet som personlig assistent for en blind mann. Jeg har skattet av hver eneste krone! Jeg er glad vi lever i et velferdssamfunn der alle må bidra for at de som har det verst skal få det litt bedre.

14.01.11

Denne diskusjonen drev litt vekk i fra innleggets innhold, noe jeg vet Sindre ikke setter så stor pris på, men la meg også legge til at jeg og Sindre er nettopp gode «nettkompiser» og ikke har noen problemer med hverandre whatsoever.. Han har til og med intervjuet meg på bloggen sin:

http://www.glabladet.no/2010/11/tjen-penger-pa-poker-med-pal-fra-deltidspoker-com/

Jeg beundrer veldig måten Sindre har utviklet bloggen til sitt levebrød, og håper jo selvfølgelig at han skal doble og doble og doble inntektene sine framover! Jeg må ærlig si meg litt lei av at småjenter som blogger om sminke får mest omtale!

45. Kim J.
15.01.11

Jeg har lest gjennom artikkelen og tilbakemeldingene!

Ang, Voe:
Voe fikk seg selv og andre bloggere til å se bra ut, men desverre ble hun et offer for norske brukere av 4chan.org, og følte seg derfor tvunget til å legge ned!

Ang. nedlatende kommentarer:
Ikke gi råd til folk som ikke vil ha det, selv om de skulle trenge det!

Ang. inntekter:
Jeg er ingen ekspert på inntekter, men hvis det finnes en balanse mellom utgifter og inntekter, så overlever du.
Og hvis du har mer inntekter enn utgifter, så lever du!
Vil du leve eller overleve?

46. Christer
16.01.11

Jeg burde krevd kommisjon, Sindre! Debatten tok fyr etter at jeg blandet meg inn. Bare tenk hva det har å si for sidevisningstallet :)

Men hvis noen mener at jeg har kommet med nedlatende kommentarer vil jeg gjerne vite på hvilket grunnlag.

@Kim j:
Hva har 4chan og Voe noe med hverandre å gjøre?

47. Anders
16.01.11

Er det flere som bruker Hostgator og opplever at man ikke får sett på besøksstatistikken sin pga denne meldingen:

«Error: Log is currently being processed in the background. Cannot update.»

Denne har begynt å komme de siste par uker når man skal sjekke statistikken og trykker på «Update».

48. Sindre
16.01.11

Herregud…

16.01.11

@Christer: Ingen nedlatende kommentarer såvidt jeg kan se :)
@Anders: Ja, skjer fra tid til annen
@Kim J.: Han har flere gode poenger, spesielt det som sier at så lenge inntekter-utgifter>0 så kan man leve av det. Det er vel slik Sindre har det? Hvilket liv det er er en annen sak, men det vet Sindre best selv :)
@Sindre: Har ikke sett ham, så han finnes ikke ;)

50. Kim J.
16.01.11

@Christer:
Alt som er på 4chan kommer og går. Det blir slettet, og kan ikke arkiveres siden informasjonen er overveldende stor.

Men, Voe ble rett og slett raidet av norske brukere av 4chan.org… Det ble lagt opp en tråd som oppfordret til å spamme bloggen hennes slik at de kunne få seg et LOL…

Denne tråden finnes ikke lenger, siden 4chan.org, som sagt, ikke trådene blir slettet etter en angitt tid..

16.01.11

@Anders
Fungerer greit hos meg, men jeg bruker svært sjelden å sjekke Awstats.
Har du ikke GA eller en statistikk plugin? Har du WP blogg og evt hva er url dit?

52. Anders
16.01.11

@Nettgründer,
Har både WP og GA – sjekker bare mot Awstats av og til. Denne feilmeldingen har også bare dukket opp av og til i det siste. Kom aldri før. Men GA er 10 ganger bedre og det jeg hovedsaklig bruker ja :)

19.01.11

Ok, men nettsiden din da, er den hemmelig? ;-)

54. robert
28.01.11

Hei, gratulerer med et supert år. Mista litt tråden, men ble dette resultatet etter skatt ?

55. Bingo
09.02.11

Koselig å se at det begynner å ligne noe! Når jeg mister motet, leser jeg trådene dine på Webforumet.no – stå på!

www.Glabladet.no drives av Låstad Communications | Org. nr: 992 171 332 MVA
www.Glabladet.no 2008-2013 - Hostes av SolidHost | >> Personvern | >> Disclaimer |
Gratis bloggekurs! Lær å:

- Sette opp en proff blogg på 15 min.
- Skaffe trofaste lesere
- Tjene penger på blogging!



Sponsorer

Tekstlinker

Partnere