Er din forretning et kjæledyr eller et barn?

Et artig og nyttig konsept for å lykkes med din forretning kan være å tenke på den som ditt eget barn. Ville du gitt opp ditt eget barn? De fleste foreldre strekker seg langt for sine barn. Det samme gjør dedikerte forretningsmenn til sin forretning. De vil det beste for forretningen, akkurat som en forelder vil det beste for sitt barn. De vil ikke gi opp eller miste motet av motgang og utfordringer.

Mange som starter for seg selv behandler derimot forretningen mer som et kjæledyr. La oss bruke en hund som eksempel. En hund må du fortsatt lufte etter 5-10 år, selv om du tar aldri så godt vare på den. Men tar du godt vare på et barn, vil barnet vokse opp og bli et selvstendig, fungerende individ som klarer å tørke seg selv i… :shock: …

Et barn virker mer krevende fordi det er avhengig av mer jobbing og omsorg på forhånd. Men belønningen er desto større til slutt. Mens en hund vil kreve den samme formen for vedlikehold hele dens levetid, vil etterhvert barnet vokse opp og klare å ta vare på seg selv – som igjen gir deg muligheten til å slappe av og trekke deg tilbake. En hund må gjerne dø før du kan få samme muligheten.

Så spørsmålet blir: Vil du sette deg i en situasjon hvor du konstant må jobbe for businessen, eller vil du få businessen til å jobbe for deg?

Blir det «VRÆÆL» eller «VOFF»?

(Støyfritt blir det ikke uansett.) ;)

Legg igjen en kommentar