Kornsernsjef går nye veier for å markedsføre merket sitt

Innlegget er sponset.

Verden er i stadig utvikling. Dette må også firmaer som ønsker å markedsføre seg ta hensyn til. Man må tenke nytt og se større og nye muligheter enn det som har vært «standard». Med sosiale medier i vinden som aldri før, og muligheten for at ting sprer seg viralt, er det bare fantasien som setter grenser for hvor kreativ man kan bli. Og man ser stadig flere eksempler på at folk gir mer av seg selv enn før. Den gamle business-oppfattelsen av at bakmennene er mystiske (og kanskje litt skumle) mennesker som sitter på toppen av firmaet i et mørkt rom og drikker brandy og røyker sigar, er bare  forrige århundre.

Og det er mange eksempler på det jeg snakker om. Et av dem er konsernsjefen (og multitalentet) i det svenske havremelk-merket Oatly, Toni Petersson. Han har tatt på seg utfordringen å sitte i en havreåker og synge om produktene han representerer. Sangen har han skrevet selv, og inspirasjonen er hentet fra 1980-tallet. Nedenfor kan du se det merkverdige, men underholdende resultatet:

 

“When they first told me they wanted me to sing a song in an oat field I seriously thought they were kidding. How could that ever work to tell our story? I didn’t originally have time to write a song so they wrote one for me and I really hated it—don’t they think I have any creative integrity? So I wrote something I felt I could put my name on and then went out in the middle of the oat field with a synth from the 80s and tried to play it.”

~ Toni Petersson, CEO Oatly

Jeg syntes denne nytenkningen var på sin plass å dele med Glabladets lesere. Uansett om du driver en liten blogg, en internettbusiness, eller en hvilken som helst annen ting der formålet er å nå ut til folk, kan du lære av det sånne som Toni gjorde her. Uansett hva du måtte mene om det ferdige resultatet, er det helt uvanlig å se konsernsjefen for et større firma på denne måten. Så kom deg ut i åkeren. Ta med deg en synth. Spill inn en video. Og ta med deg det viktigste poenget fra denne oppfordringen:

Kun kreativiteten setter grenser når det kommer til markedsføring.

Legg igjen en kommentar