Spøkelsesinnhold

Problemet med dagens markedsføringsverden på nettet er at de fleste bruker tiden på å lage «spøkelsesinnhold», innhold som vises en gang, for så raskt å forsvinne og aldri gjøre innvirkning igjen.

Spesielt sosiale medier er designet for å distribuere spøkelsesinnhold.

Alle disse Facebook-innleggene, skriverier du lager i grupper, Instagram-bilder, snaps og historier, oppdateringer til tidslinjen din osv.

Alt dette er innhold som raskt forsvinner for aldri å bli sett igjen.

Ser du dette i kontrast med alle blogginnleggene jeg har skrevet siden 2008, ser du at dette er gjenbrukbart: Du oppretter innholdet én gang og henter ut verdi av det igjen og igjen.

Innholdet blir eiendeler.

Jeg kan pakke det inn i produkter og selge det på forskjellige måter hvis jeg ønsker det.

Du lager en form for eiendel som leverer verdi uten å kreve hardt arbeid om og om igjen.

Dette var litt av tanken da jeg opprettet sindre.vip.

I stedet for å bidra til å holde businessen til Mark Zuckmyblærgh levende, fokuserer jeg nå heller på å skape innhold i egne kanaler.

Innhold som kan brukes igjen og igjen.

Joda, Zuckafjott blir nok fortsatt beæret med innhold fra denne kanten – og ikke ALT egner seg/trenger å bli «lagret» for evig og alltid på min egen blogg heller…

Men businesswise kommer jeg til å kun markedsføre mitt eget «evige innhold» i hans kanal, mens selve innholdet blir liggende her.

Noe å tenke på for flere, tror du ikke?

Jeg synes i hvert fall jeg var ganske smart nå.

Ikke så smart som Mr. Feisbukk, selvsagt, han vinner nok over de fleste i business (enn så lenge…)

Hmm, kanskje jeg skulle tenkt meg om to ganger før jeg valgte å kalle innhold i sosiale medier for «spøkelsesinnhold».

Det er jo tross alt mitt eget innhold som vil «gå igjen».

UÆÆÆH.

(Reelt bilde fra Adsense-statistikken min i november.)  😆
(Minus «pynten» da. Den la jeg kanskje til selv.)

2 kommentarer

  1. Henrik 27.01.2020
    • Sindre Låstad 28.01.2020

Legg igjen en kommentar